Počasí


Otestujte své sebevědomí

Test sebevědomí s okamžitým výsledkem

Prohlášení
Vůbec Zřídka
kdy
Někdy Často Velmi
často

1

Mám sklon dělat věci, které myslím, že jsou ode mne očekávány více než to v co věřím sám.

2

Obvykle se chopím nových situací s relativním komfortem a lehkostí.

3

Můj život je naplněn pozitivy a energií.

4

Když něco vypadá obtížněji, mám tendenci to odkládat/odmítat.

5

Snažím se, i když to ostatní vzdávají.

6

Když pracuji těžce při řešení obtížné situace – většinou uspěji.

7

Dosahuji svých cílů, které si nastavím.

8

Když čelím obtížné situaci cítím se beznadějný a negativní.

9

Stýkám se s lidmi, kteří pracují tvrdě, ale stále ještě nedosáhli svých cílů.

10

Lidé mi dávají pozitivní zpětnou vazbu za odvedený výkon a práci.

11

Potřebuji v něčem nejprve uspět, jinak se zdráhám pokračovat.

12

Když překonávám obtížné situace, myslím na zkušenosti, které jsem dříve získal.

13

Věřím, že pokud pracuji tvrdě, dosáhnu svých cílů.

14

Mám kontakt s lidmi podobných dovedností a zkušeností, které považuji za úspěšně.

 

Total of weighted scores
(see instructions):

         
Body Komentář
14-32 Pravděpodobně si přejete mít více sebevědomí. Podívejte se blíže na věci, kterých jste v životě dosáhli. Můžete se více soustředit na to, co nechcete než na to, čeho chcete dosáhnout. A to je důvod, který vám ubírá energii rozpoznat váš talent a schopnosti, které máte. Začněte již dnes a zvyšte své sebevědomí!
33-51 Jste pravděpodobně úspěšní v rozpoznání vašich dovedností a věříte ve své schopnosti. Ale možná jste na sebe příliš tvrdí a to vás může držet zpět od plného uvědomění vašeho potenciálu a zkušeností. Přečtěte si naše tipy níže a zjistěte jak to dotáhnout k dokonalosti.
52-70 Skvěle! Jen tak dál. Úžasně se učíte z každé své zkušenosti a nedovolíte obtížnostem ani stresu útočit na mínění o sobě samém. Neusněte na vavřínech a neustále na sobě pracujte. Hledejte klady a sbírejte další zkušenosti do vaší sbírky. V našich tipech níže posílíte vědomí vašeho úspěchu a uvědomíte si další klady.

-----------------------------------------------------------------------------

Potřebujete pomoci na cestě k vyššímu sebevědomí? Zaregistrujte se nezávazně k naší zkušené koučce v oblasti sebevědomí, Nikole Šmorancové na bezplatné ukázkové sezení.

Budování sebevědomí - užitečné tipy

Nyní víte, jak jste na tom s vaším sebevědomí. Ať jste na tom jakkoli, vždy na sobě můžete pracovat a neustále se zlepšovat.

Inspirujte se našimi dalšími tipy pro budování sebevědomí.

  1. Zaznamenejte své úspěchy
  2. Je důležité mít jasno v tom, kde jste již uspěli. Zvýší to vaší motivaci a bude vás to posouvat dál. Věnujte si několik minut denně a sepište si, co se vám během dne povedlo. Mohou to být i malé úspěchy – i ty se počítají. Udělejte si také seznam úspěchů, které se vám povedly v minulosti. Cílem je, aby se mozek zaměřoval na pozitivní a příjemné zážitky, které si bude připomínat. Proto, abychom byli úspěšní i nadále, potřebujeme hlavně motivaci. Seznam, který si vytvoříte, vám bude skvělým motivačním prvkem, který vás posune dál.

  3. Stýkejte se s úspěšnými ve vašem oboru
  4. Již jsem zmínila, jak moc je důležité mít kolem sebe lidi, kteří si nestěžují na špatný osud a tak podobně. Tito lidé by vás moc daleko nedovedli. Snažte se eliminovat schůzky s těmi to lidmi a pokuste se trávit co nejvíce času s těmi, kteří jsou pro vás skvělou inspirací. Zprostředkovaná zkušenost je také zkušenost a bude se vám při budování sebevědomí velice hodit.

  5. Pečujte o své zdraví a vzhled
  6. Pro zvýšení vašeho sebevědomí můžete udělat vždy více. Není to pouze a jen o vnitřním nastavení. Jedná se také o váš zevnějšek. Pokud budete se sebou spokojení i vzhledově, usnadní vám to komunikaci s jinými lidmi. Cítit se ve své kůži a rádi prezentovat svůj zevnějšek je vždy plus. Dbejte na to, abyste byli vždy upravení. I doma můžete vypadat pro partnera krásně, vytahané tepláky vyhoďte do koše a kupte si nové. Uvidíte, že to oceníte nejen vy, ale dostanete pozitivní zpětnou vazbu i od vašeho okolí. Souvisí s tím i vaše zdraví. Snažte se omezit alkohol a kouření a nepřejídejte se. Zdravé tělo a pěkný vzhled je vaše vizitka a vaše sebevědomí poroste prudce nahoru.

  7. Překonávejte překážky – jděte do akcí
  8. Komfortní zóna je jedna z věcí, která nám zabraňuje jít do akcí. Často si člověk najde 10 výmluv, proč něco nejde. Vaše cíle se začnou naplňovat teprve tehdy, pokud půjdete do akcí. Strategický plán sice může být užitečný, ale proto abyste se posunuli dále jsou důležité hlavně činy. Máte nápad? Máte vizi? Postupujte klidně malými krůčky dopředu, ale jděte!

  9. Věnujte se sportu
  10. Znám spousty sportovců, kteří jsou úspěšní nejen ve sportu, ale i ve svém zaměstnání. Čím to je? Jsou to často lidé, kteří rádi dosahují svých cílů a potřebují pro svoji další motivaci výsledky. Sport je jedna z věcí, kde můžete pozorovat svůj postup vpřed. Najděte si takový sport, který vám bude vyhovovat, a kde budete moci pozorovat své výsledky už za kratší dobu. Běh nebo plavání jsou úžasné činnosti, kde můžete pozorovat výsledky prakticky po několika lekcích. Skvělý způsob jak zvýšit vaše sebevědomí a cítit se dobře.

  11. Nastavujte si vysoké, ale reálné cíle
  12. Koupit si Ferrari nebo vilu na španělském pobřeží je krásná věc. Jak moc věříte tomu, že se vám tento cíl vyplní, víte jedině vy sami. Pro někoho je to cíl reálný a splnitelný, pro někoho pojem abstraktní, vzdálený a spíše stresující. Nastavujte si v životě takové cíle, kterým věříte, že jich můžete dosáhnout. S tímto vám mohou pomoci nejlépe zkušení koučové, kteří jsou na nastavování cílů doslova profesionálové. A jaké jsou atributy skvělého cílel? Měl by být: inspirativní, měřitelný, realistický, jasný a dostatečně náročný.

     

    Životní průvodce
Všechna práva vyhrazena © 2010-2015 Nikola Šraibová, Michaela Lišková

Copyright Zajímavé odkazy| Nikola Šraibová - kouč, Šťastná žena, Results Coaching System, Cesty 21